Bør vi bruge en minilæsser til at jævne ud til en ny græsplæne?

Vi gravede i efteråret en del af vores forhave op og flyttede jorden om i baghaven for at udjævne et niveau. Jorden (ca. 20 m³) ligger nu i bunker oven på det gamle græs og vi skal i løbet af foråret have bredt jorden ud og skal så nyt græs. Hvordan og hvornår skal vi gribe sagen an? Kan vi brede jorden ud med bobcat uden at trykke den sammen? Og hvad med det gamle græs nedenunder?

Med venlig hilsen
Kim Olesen, Solrød, februar 2003

Svar

Nej, I kan ikke bruge nogen form for minilæsser (altså heller ikke »Bobcat«) til at jævne jorden ud med – med mindre I er hurtige og benytter jer af, at jorden er frossen og kan bære køretøjet med skovlen fuld. Det skal med andre ord være straks!

Ellers må I gøre det pr. håndkraft! Græsset behøver I ikke at spekulere på. Hvis jordlaget er mere end 10 cm tykt, trænger græsset ikke op gennem det.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Bør vi bruge en minilæsser til at jævne ud til en ny græsplæne?