Hvornår skal jeg slå græsset i plæne med narcisser?

Jeg valgte sidste år at plante narcisser i en stor ring i haven og lade være med at slå græsset indenfor ringen, det blev egentlig meget fint, og jeg har tænkt mig at lade stykket passe sig selv igen i år.

Jeg skulle måske have slået græsset i efteråret, men nænnede det ikke, så nu ligger der et tungt tæppe af planterester, og narcis »ringen« er ved at være fremme,- hvad gør jeg med græsset i midten, skal jeg rive det og fjerne gammelt tørt materiale, eller er det bedre blot at lade det være og så slå det i slutningen af efteråret?

Med venlig hilsen
Karsten Gott Schmidt, februar 2014

Svar

Ja, du skal rive alt det visne græs af nu! For fremtiden skal du sørge for at få slået plænen, så snart narcisserne har fået gulvisne og slappe blade. På det tidspunkt er bladene nemlig uden værdi for narcisserne, og de tåler klipning med største lethed.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvornår skal jeg slå græsset i plæne med narcisser?