Hvor lang tid er græsfrø om at spire?

Jeg ville gerne bare vide noget om græsfrøs spiretid – hvor længe?

Med venlig hilsen
Bjarne, maj 2003

Svar

Græs spirer bedst, når jorden er fugtig og ca. 20 grader varm. Det er den som regel i august, hvor græsfrø spirer på under en uge. Jo mere temperatur eller jordfugtighed afviger fra disse gunstige forhold, jo længere tid varer det, før frøene spirer.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvor lang tid er græsfrø om at spire?