Er det for sent at klippe buksbom i september?

Jeg plejer at klippe mine buksbomhække, høje som lave, i juni måned. Det har jeg ikke nået i år. Er det for sent at klippe dem her midt i september?

Med venlig hilsen
K. Jansen, september 2011

Svar

Næh, men det er på høje tid, hvis man ikke ønsker at svække planten afgørende.

Når først vi går ind i oktober, begynder de træagtige planter at forberede sig på vinterens dvale, og så kan de ikke længere forsvare sig mod de angreb fra svampe og bakterier, der bryder ind gennem sårene efter klipningen.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Er det for sent at klippe buksbom i september?