Hvornår er det bedst at klippe en thujahæk?

Hvornår er det bedst at klippe en thuja brabant hæk?

Med venlig hilsen
Jytte Hansen, marts 2003

Svar

Bedst er det i juli–august, når man ser på planternes trivsel. Der er gammel tradition for at klippe i begyndelsen af august, men det skyldes muligvis, at man var ude efter stiklingerne, som lettest slår rod på det tidspunkt.

For at få en skarpt tegnet form på hækken i længst mulig tid skal du nok vælge at klippe i begyndelsen af juli (lige efter Skt. Hans).

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvornår er det bedst at klippe en thujahæk?