Hvordan kan jeg få en hæk på en hældende grund?

Da jeg overtog mit kolonihavehus, var hækken fra den højere liggende nabo væltet ind på min grund.

Vi er enige om at plante en ny hæk, men vi ved ikke hvad vi kan gøre for at den nye ikke vælter også.

Er der nogle eller blot et godt fif?

Foto: Anne-Mette Frederiksen

Med venlig hilsen
Anne-Mette Frederiksen, januar 2017

Svar

Som jeg kan se på dine fotos, vil det være godt at sætte en støttemur på din side for at holde på jorden over mod dine højereliggende nabo. Se følgende artikel for fin inspiration Støttemuren kan naturligvis også bygges af knækfliser, herregårdsblokke eller hvad der ellers passer til jeres kolonihave.

Dermed vil jorden ikke skride, og I kan fint plante en ny hæk.

Med venlig hilsen
Lone Skjødt
Havearkitekt, Grønne Glimt

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvordan kan jeg få en hæk på en hældende grund?