Hvordan klipper jeg min spiræahæk?

Hvordan skal jeg klippe min spiræahæk?

Planteskolen siger: kun i siderne, indtil den har den højde, den skal have (for at undgå buler). Min genbo med flere siger: skal klippes i toppen for at blive tæt.

Med venlig hilsen
Carina Hvid Mikkelsen, juni 2002

Svar

Der kan føres mange diskussioner om klipning af hæk. Både planteskolen og naboen har jo fat i en del af sandheden. Jeg vil anbefale dig kun at klippe i siderne de første par år og derefter tage fat på toppen, for naboen har ret, skal den blive tæt skal den også forgrene sig i toppen, og det gør den efter en klipning.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvordan klipper jeg min spiræahæk?