Hvor mange planter skal der bruges pr. meter bøgehæk?

Jeg skal i gang med at plante bøgehæk. Hvor mange planter skal jeg regne med pr. meter. Færdig højde skal være 160–180 cm. Planterne er kraftige (tommelfingertykkelse) og 50–80 cm i højden og med godt rodnet.

Med venlig hilsen
Janne Andreasen, oktober 2006

Svar

Det lyder som nogle gode bøgeplanter. I to artikler om henholdsvis arter til klippet hæk og arter til fritvoksende hække kan man bl.a. se, hvor mange planter, der skal bruges pr. løbende meter hæk. Til bøgehæk anbefales det at bruge 4 stk pr. løbende meter.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvor mange planter skal der bruges pr. meter bøgehæk?