Når jorden er blevet frosthård, kan det så betale sig at vinterdække jorden?

Når jorden er blevet frosthård, kan det så fortsat betale sig at vinterdække jorden, hvor jeg har et rosenbed, med f.eks. blade?

Med venlig hilsen
Søren Jensen, december 2002

Svar

Ja, det kan i høj grad betale sig! Dækningen vil beskytte jord og rødder mod yderligere afkøling, og den vil gøre, at varmen fra dybere lag kan tø det allerede frosne op igen.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Ormeposten

Bestil kompostorme fragtfrit

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Jord > Når jorden er blevet frosthård, kan det så betale sig at vinterdække jorden?