Hvor kan man købe læggekartofler af Æggeblomme?

Jeg søger stadig efter kartoflen ved navn Æggeblomme. Den betyder så meget for mig. Søde mennesker har sendt fra alle steder, men ingen er den ægte. Jeg ville sådan ønske, at den fandtes. Den ægter er kuglerund, ikke over 6 cm, dybe øjne og totalt mørkegul og meget fast.

Jeg bliver meget taknemlig, hvis noge skulle have bare to-tre stk, betaler gerne fragt.

Med venlig hilsen
Arne Hansen, marts 2009

Svar

Jeg har faktisk her i lørdags købt læggekartofler af Æggeblomme i Den Økologiske Have, og jeg har også et særligt forhold til den, da vi dyrkede den i min barndoms have. Jeg har ikke kun købt den, men også prøvekogt og smagt den. Og jeg er ikke i tvivl om, at det er den rigtige sort.

Æggeblomme kartofler

Æggeblomme er en helt rund smørgul kartoffel, fast og velsmagende. Foto: Karna Maj

Du kan se billeder i denne artikel fra min have på Havelyst.dk Gensyn med æggeblommekartoflen.

De havde den som sagt i lørdags, men nu står der godt nok udsolgt på hjemmesiden under Æggeblomme, men prøv at ringe til dem på 86545400 – måske er butikssiden ikke opdateret.

– Den er udsolgt her i 2009, har jeg fået at vide fra Den Økologiske Have.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Solsikken

Alt til den økologiske have

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvor kan man købe læggekartofler af Æggeblomme?