Hvor får vi fat i frø af kinesisk amarant?

Vi vil gerne prøve at dyrke de spiselige blade af kinesisk amarant, som er omtalt i jeres artikel Amarant. Jeg vil blive glad, hvis I kan hjælpe os at finde et sted, hvor vi kan købe nogle frø.

Med venlig hilsen
Asbjørn, januar 2011

Svar

Kinesisk amarant har det botaniske navn Amaranthus tricolor, så det er vigtigt at tjekke det botaniske navn på en amarantsort, hvis man vil være sikker på at få netop en kinesisk amarant, som er særlig god at bruge som bladgrønsag.

Desværre er mange af frøfirmaernes hjemmesider opbygget, så man ikke finder sorterne ved at søge på nettet. Man skal ind på de enkelte frøfirmaers hjemmesider. Du kan finde de fleste danske frøfirmaer i vores forhandlerguide. Jeg fandt lige to sorter af den kinesiske amarant. Måske er der flere firmaer, som har frø af den.

Sorten ‘Red Army’ er en Amaranthus tricolor, som kan fås dels i Camilla Plums netbutik, dels hos Plantefrø.dk.

Sorten Amaranthus tricolor ‘Perfecta’ kan man finde hos Impecta

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Søkjærgård Samsø

Solsikken

Alt til den økologiske have

Naturplanteskolen

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvor får vi fat i frø af kinesisk amarant?