Hvad hedder denne plante med lyslilla blomster?

Jeg har en blomst, jeg ikke ved hvad hedder, men har billeder af den. Har I mulighed for at hjælpe mig med, hvad den hedder?

Lyngfloks i krukke

Den ukendte blomst i en krukke. Foto: Louise Larsen

Lyngfloks

Blomsterne set tæt på. Foto: Louise Larsen

Med venlig hilsen
Louise Larsen, maj 2008

Svar

Det er en lyngfloks, Phlox subulata. Det er en meget smuk staude, der blomstrer her sidst i maj. Men jeg kan ikke afgøre, hvilken sort, der er tale om. Men du kan prøve at se billeder af forskellige sorter af lyngfloks hos de forskellige staudeplanteskoler. se i forhandlerguiden. Der findes nemlig rigtig mange flotte sorter.

Hvis du vil vide mere om lyngfloks eller andre floksarter, så er der udkommet en meget grundig blomsterbog kun om floks. Du kan sikkert låne den på biblioteket.

Birgitte Husted Bendtsen: Phlox. Bogen om floks til haven. Forlaget Geranium. 2007.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvad hedder denne plante med lyslilla blomster?