På hvilket tidspunkt beskæres bambus bedst?

Min bambus er blevet for bred, og jeg vil gerne klippe den lidt ind. Hvilket tidspunkt er det bedste? Og kan man klippe toppen ned i en ønsket højde uden at beskadige bambussen?

Med venlig hilsen
Minna Krogsgård, november 2002

Svar

Gul bambus, Fargesia murielae, kan godt vokse sig vældig stor i Danmark, og det er om at tage fat inden den bliver for bred, og her er det spaden man må have fat i – enten grave den op og dele den, eller hakke kanterne af den. Den kan også godt beskæres og her er det udmærket at få det gjort om foråret efter at den har været god i vækst.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > På hvilket tidspunkt beskæres bambus bedst?