Hvofor er mine hedera hibernica hestor blever rødlige?

I efteråret plantede jeg Hedera i 2 bede. Alle planternes blade er nu rødlige.

Hvad fejler planterne!

Med venlig hilsen
Henning Kragh, februar 2017

Svar

Man kan evt. give dem lidt gødning, som hjælper dem lidt hurtigere på vej, men man skal være sikker på gødningen ikke ligger sig på bladene, da det svitser bladene af og så er man lige vidt.

Køre en kost henover planterne eller vand bedet bagefter eller endnu bedre gød en dag, hvor man ved der kommer regn bagefter. Så er man på den sikre side.

Med venlig hilsen
Carina Bruun
Planteskolegartner, www.carinabruun.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvofor er mine hedera hibernica hestor blever rødlige?