Er immerbær eller skovjordbær mest velegnet til bunddække?

Mellem foden af min takshæk og en smal gangsti har jeg et smalt bed med bredde ca 60 cm. Beddet får delvis fuld sol, delvis morgen- og middagssol.

I dette bed kunne jeg tænke mig at plante jordbær dels som bunddække, dels til at spise for ungerne. Er ideen god, og hvilken type skal jeg benytte: Immerbær eller almindelige skovjordbær. Jeg tænker mig, at som bunddække ville skovjordbær med de mange udløbere være mest velegnet. Er det rigtigt? Hvilken er mest vintergrøn?

Med venlig hilsen
Steen Andersen, april 2002

Svar

Det er ganske rigtigt, at skovjordbær er den mest egnede af de to arter, når det drejer sig om bunddække. Stedsegrønne er der ikke rigtigt nogen af dem, der er.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Er immerbær eller skovjordbær mest velegnet til bunddække?