Hvor trives en yucca?

Hvilke vækstbetingelser er de bedste for en haveyucca/palmelilje? Vi står over for at skulle plante den om.

Med venlig hilsen
Marianne Rønning, maj 2002

Svar

En yucca vokser i naturen i varme områder i Mellemamerika og den sydlige del af Nordamerika. Den trives der på en gruset luftig jord.

Vil man have optimal glæde af sin yucca, skal den have lignende betingelser. Har man en beskyttet plet i haven med masser af sol og med en porøs jord, gerne sandjord, vil den trives godt og vil så udvikle sine store blomsterstande.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor trives en yucca?