Hvordan fjernes grimme spor efter efeu?

Vi har i mange år haft en efeu til at gro op ad en gul murstensvæg. Planten er nu fjernet, men har efterladt grimme spor på murstensvæggen. Hvordan kan disse fjernes?

Med venlig hilsen
T. Jørgensen, august 2002

Svar

Det ville jeg også gerne have en opskrift på. Jeg har stadig mønsteret fra rødderne siddende på mit udhus hvidmalede vægge – det er små ti år siden, jeg rev en lille plante af. Jeg har andet steds læst, at der intet er at gøre. Så rådet til andre: hold efeu væk fra murene – og hvis de er der, så lad dem være. Du kan så vælge imellem, at det ser ud som det gør – eller du kan plante efeu, vin eller noget andet til at dække muren med igen.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan fjernes grimme spor efter efeu?