Hvorfor blomster mine kejserkroner ikke?

Jeg har flere kejserkroner – både gamle og ca. 2 år gamle. De har alle blomstret meget fint, men de sidste 5 år har de gamle planter ikke blomstret og sidste år var der kun blomster i 1 af de nye planter. Hvorfor? Kan de blive for gamle?

Med venlig hilsen
Inge Larsen, september 2002

Svar

Der er sikkert bare det galt, at de gamle har delt sig, sådan at der er for mange løg på samme sted. Grav løgene op og fordel dem, – og husk at lade kejserkronerne visne helt ned, før toppen fjernes, så skal de nok komme i blomstring igen.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvorfor blomster mine kejserkroner ikke?