Hvor meget kan vi beskære vores trompetblomst?

Vores trompetblomst er blevet for stor. Kan den beskæres og hvor meget?

Med venlig hilsen
Kim Garbacz, september 2002

Svar

Trompetblomst, Campsis radicans, kan blive op til 8 meter høj. Det er en kraftigtvoksende slyngplante, hvorfor beskæring ofte bliver aktuel før eller siden. Trompetblomst blomstrer på årsskudene, hvilket betyder at den beskæres efter behov vinter eller tidligt forår. Den tåler ret kraftig beskæring.

Med venlig hilsen
Henrik Ahlmann
Økologisk Havebrugskonsulent

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor meget kan vi beskære vores trompetblomst?