Hvornår er bedst at flytte prydgræs?

Jeg har to store prydgræsser der skal flyttes. Hvilken årstid gøres dette bedst på og skal de skæres ned først?

Med venlig hilsen
Birgit Høier, september 2002

Svar

Prydgræser kan flyttes på flere årstider, men sen efterår er ikke godt, da nogle ikke når at få gang i rodsystemet og derfor kan dø eller tage skade i løbet af vinteren. Foråret er et godt tidspunkt at arbejde med græsserne, både hvis de skal flyttes og hvis de evt. skal deles. Man skal ikke skære græsserne ned for at flytte dem, er der grønne blade vil det hjælpe til med at skabe nye rødder, og er der kun strå kan det være lige meget.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvornår er bedst at flytte prydgræs?