Hvordan passes Cannaer?

Mine Cannaer bliver brune og krøllede i kanten selv om de får meget vand. Hvad er det bedste at gøde dem med og hvor meget?

Med venlig hilsen
Helle Nielsen, Bjæverskov, september 2002

Svar

Canna Indica skal være sat i en god porøs næringsrig jord og kræver vanding mindst en gang om ugen – især i blomstringstiden. Hvis ikke jorden er næringsrig nok, kan den gødes, der kan bruges kompost og langsomtomættelige organiske gødninger.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan passes Cannaer?