Hvordan bekæmper jeg lus på mine hindbær?

Blade og bær på mine hindbærplanter er helt fedtede og dækket med små hvide dyr, som jeg tror er lus. Hvordan bekæmper jeg dem bedst?

Med venlig hilsen
Heidi Jensen, juni 2008

Svar

I situationen, som den er, vil det bedste middel være koldt vand i en sprøjte. Med det kan man faktisk spule lusene af planten uden at skade blomster og frugter.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvordan bekæmper jeg lus på mine hindbær?