Hvem har taget mine topskuddene på mine roser?

Roserne i rosenbedet (ca.10 stk.) har pludseligt mistet alle topskuddene, som klippet af eller spist. De er ellers passet på alle måder, vintertildækning, gødning, og sprøjtning. Hvad kan væe forklaring på dette?

Med venlig hilsen
Ernst Dupont, juni 2012

Svar

Jeg gætter på, at der har været et rådyr på besøg – de elsker rosenskud. Og den kommer sikkert tilbage til rosenbedet med hele sin familie.

Hvis det er rigtigt, må du lave et hegn eller anden barriere, som den ikke kan forcere.

Se mere i artiklen Rådyr i haven

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvem har taget mine topskuddene på mine roser?