Er det normalt, at rådyr æder syrener?

Nu har jeg snart læst en hel del lister og oversigter over, hvad rådyr ikke spiser, og på dem alle sammen nævnes syren. Det er dog ikke helt sandt. Jeg havde engang en syren (helt almindelig gammel sort) som jeg var nødt til at indhegne fordi den aldrig kunne få lov til at beholde bladene.

Spørgsmålet er så, om det bare har været en enkel bambi med sær trang til netop min syren, eller om alle disse lister bare er gætterier?

Er rådyr i virkeligheden ligesom geder? Altså altædende…

Med venlig hilsen
Pernille Bøgelund, februar 2016

Svar

Disse lister viser de planter, som rådyr ikke er så interesserede i. Rådyr æder hele tiden de planter, som de bedst kan lide, og derfor når de også til syrener, hvis der ikke er noget, som smager bedre i haven.

I den her artikel kan du se, at Inge Futtrup også har haft besøg af rådyr, som har stammet hendes syrener op

Duftende syrener i haven

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Er det normalt, at rådyr æder syrener?