Hvilken bille på æbletræ?

Hej Havenyt,

Hvad er det for nogle biller, som mit æbletræ har lokket til sig?

Og hvad kan jeg gøre for at bekæmpe dem?

Med venlig hilsen
Claus Nexø Nielsen, juni 2023

Svar

Kære Claus,

Ja, drabelige ser de ud, men du skal endelig ikke bekæmpe dem.

Det er mariehønsenes larver, og de er rigtig god til at bekæmpe bladlus. Sådan en larve kan æde op til 200 bladlus, inden den begynder at forpuppe sig for at blive til en mere venligt udseende mariehøne.

Så jeg gætter på, at du – som mange andre – har bladlus i dit æbletræ, og det er derfor larverne er der. Og lad dem endelig bliver der.

Med venlig hilsen
Heidi Kirk Nissen
Redaktør af Havenyt.dk, Havenyt.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvilken bille på æbletræ?

Søg:

Støt Havenyt.dk