Hvad er det for larver, der afløver vores birketræ?

Vi har en stor hængebirk i haven. I dag har jeg opdaget, at den er fuld af ca. 3 cm lange gul- og sortstribede larver, der systematisk spiser dens blade. Hvad er det for nogle, og hvad kan jeg gøre ved dem?

Med venlig hilsen
Uwe Jürgensen, juli 2002

Svar

Der er tale om bladhvepselarver, som ganske rigtigt kan afløve træet helt. Det gode er dog, at angrebet klinger ud af sig selv, og at træet overlever det.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvad er det for larver, der afløver vores birketræ?