Hvad er det for nogle små hvide æg?

Vi har fundet en klat klare, gennemsigtige æg, ca. 20 stk., omkring 5 mm i diameter, i min søsters lille græsplæne i Kartoffelrækkerne ved søerne på Østerbro. Men hvad er det for nogle æg?

Med venlig hilsen
Svend Erik Sokkelund, september 2006

Svar

Snegleæg er klare, når de lægges, men bliver ret hurtigt mælkehvide. Har man klare æg, så hold øje med dem og se, om de skifter til mælkehvid, så er det muligvis snegleæg.

Men det er stadig svært at sige præcis, hvad det er for æg. Snegleæg fra f.eks. Iberisk skovsnegl og Vinbjergsnegl ligner meget hinanden.

Med venlig hilsen
Birte Buhl
Biolog, Grøn Guide i Århus

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvad er det for nogle små hvide æg?