Hvor kan man købe en hjulhakke?

Jeg har for år tilbage haft et genialt redskab, vist nok østtysk. Et skuffejern (to stk. der kunne indstilles i bredden) med to stænger og et hjul foran. Det kunne klare en stor køkkenhave med rækkeafgrøder på meget kort tid. Kender I det? Hvor kan det evt. købes?

Med venlig hilsen
Knud Hansen, september 2002

Svar

Jeg er ret sikker på, at du tænker på det, der kaldes en hjulhakke. Den gamle østtyske model forsvandt med muren.

Men du kan nu købe en ny model af en hjulhakke hos firmaet Ukrudtshajen. De har dog valgt at kalde det en rullerenser, og den fås i to størrelser. Man kan også få en rullekultivator.

Du kan også få en svensk »hjulhacka« fra Svea Redskap AB.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Ukrudt > Hvor kan man købe en hjulhakke?