Hvad er danske navn for Sanguisorba minor?

I en tysk opskrift på »Grüne Soße« (en kold kryddersovs) skal der bl.a. bruges Pimpernelle/Sanguisorba minor. Jeg vil gerne vide, hvad denne urt hedder på dansk.

Med venlig hilsen
Margrethe Søborg, september 2004

Svar

Sanguisorba hedder på dansk kvæsurt, og det korrekte danske navn for Sanguisorba minor er bibernelle. Af og til kan man se Sanguisorba minor blive kaldt agurkeurt, da de friske blade i foråret smager lidt hen ad agurk.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad er danske navn for Sanguisorba minor?