Hvad er det for en busk med orange bær?

Jeg så denne busk i canada, ejeren af huset kender ikke navnet.

Med venlig hilsen
Per, november 2016

Svar

Det ser ud til at det er en Ildtorn. Ildtorn er en busk med opret meget udbredt vækst, den er delvis stedsegrøn og kan blive op til 2–3 m høj og bred hvis du ikke klipper i den. Den får hvide blomster i klaser i juni. Frugten orangerød men ikke spiselig. Placering i sol – halvskygge i alm. havejord, den er meget nøjsom men trives bedst i læ.

Fuglene er glade for den, du kan læse mere her

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad er det for en busk med orange bær?