Hvorfor blomstrer min syren ikke?

Kan I fortælle mig, hvorfor der ikke kommer blomster på min syrenbusk. Den er i rigtig god vækst, men har aldrig båret blomster. Jeg håber, at I kan hjælpe mig med et svar på det.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Allan Egegaard, juni 2003

Svar

Når planten er i god vækst tyder det på, at energien bruges på ny skud- og bladvækst frem for til blomsterknopper. Hvis planten tilføres for meget gødning i form af kvælstof kan dette problem opstå i mange planter. Undgå at at tilføre planten gødning, så vil jeg tro den kommer.

Med venlig hilsen
Henrik Ahlmann
Økologisk Havebrugskonsulent

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvorfor blomstrer min syren ikke?