Hvornår planter man løvtræer?

Hvornår planter man løvtræer? Er det for sent her sidst i september?

Med venlig hilsen
Louise Hove, september 2003

Svar

Et gammelt råd siger: planter man i efteråret, skal det gro, men planter man i foråret kan det gro. Dermed menes helt konkret, at planter, som man planter umiddelbart efter løvfald (næsten) er tvunget til at vokse, mens planter, som først plantes om i april, kun muligvis
vil vokse. Så det er slet ikke for sent. Du bør tilmed vente en måned tid, før du planter løvtræerne om.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvornår planter man løvtræer?