Er Amelanchier lamarckii og Amelanchier canadensis dværgmispel?

Vi ville gerne have nogle dværgmispel. Planteskolen anbefaler Amelanchier lamarckii og Amelanchier canadensis. De ser gevaldig store ud. Hvor store bliver de i bredden og højden. Er det dværgmispel?

Med venlig hilsen
Inge Sørensen, oktober 2003

Svar

Det de har anbefalet i planteskolen er ikke dværgmispel, men bærmispel. Dværgmispel er den slægt, som hedder Cotoneaster. Der findes mange arter og sorter af Cotoneaster – stedsegrønne, løvfældende, store kraftige og små dværgagtige.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Er Amelanchier lamarckii og Amelanchier canadensis dværgmispel?