Findes der nåletræer som trives i vandlidende jord?

Vi vil gerne have lidt mere biodiversitet i vores pilerensningsanlæg, bl.a. for at skabe overlevelsesmuligheder for edderkopper. Betingelserne er ret barske. Anlægget tørrer nærmest ud om sommeren, mens der står blankt vand om vinteren!

Med venlig hilsen
Jens Peter Mølgaard, februar 2004

Svar

Nah, ligefrem trives gør de vel ikke, men der findes dog et par muligheder. Først de bedste (som dog er løvfældende), nemlig vandgran og sumpcypres. Dernæst nogle mere tvivlsomme: Vestligt livstræ (Thuja), Lawsom-cypres og sort-gran. Der kan godt ske at være flere, men disse har jeg overblik over på stående fod.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Findes der nåletræer som trives i vandlidende jord?