Hvor gammelt kan et valnøddetræ blive?

Vi har et valnøddetræ, og vi er spændte på, hvor mange år det kan stå endnu. Det er fra 1916 og har alle år givet bunkevis af gode valnødder. Hvor gammelt kan et valnøddetræ blive?

Med venlig hilsen
Nikoline Munk, juni 2004

Svar

I deres hjemlande på Balkan kan valnøddetræer blive flere hundrede år gamle. Hvis jeres træ står under forhold, som passer til det (godt dræn, højt pH, masser af lys), så kan det sikkert stå længe endnu hos jer.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvor gammelt kan et valnøddetræ blive?