Kan thuja trives i et surbundsbed?

Jeg er netop ved at flytte mine rhododendron. Hvor de stod, vil jeg nu plante 3 flotte, kegleformede thuja. Mit spørgsmål er: kan jeg plante Thuja i et surbundsbed?

Med venlig hilsen
Mie Pedersen, juni 2002

Svar

Det kan godt lade sig gøre at få thuja (livstræ) til at gro i et surbundsbed. De er ikke specielt egnede til den sure jord, men de har det fint med den konstante fugtighed i bedet, så alt i alt vil de sikkert komme til at trives fint i bedet.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan thuja trives i et surbundsbed?