Kan jeg omplante mit citrontræ?

Jeg er så heldig at bo så langt mod syd (Italien), at jeg kan have et lille citrontræ, som bærer frugter. Jeg købte det for en måneds tid siden og vil nu gerne høre, om jeg uden problemer kan omplante det. Jeg synes den nuværende potte er for lille, hvilket f.eks. betyder, at når jeg vander den, så kommer der vand direkte på rødderne.

Med venlig hilsen
Helle Bjerre Drost, maj 2005

Svar

Giv endelig citrussen en lidt større potte og brug en kalkfri jord. Det må gerne være en lidt tung jord (lerfyldt), så står potten bedre fast.

Senere skal du kun vande med regnvand – igen for at undgå vand med kalk- og helst med lidt gødning i vandet ved hver gang.

Med venlig hilsen
Winnie Poulsen
Væver

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan jeg omplante mit citrontræ?