Hvilket træ har store hjerteformede blade og lange bælge?

I Sarajevo så vi et træ med meget store hjerteformede blade og ca. 20 cm lange smalle frøaks hængende ned. Der var masser på hvert træ. Ved I, hvad det kan være for et træ?

Med venlig hilsen
Dina Laurfeldt, juni 2007

Svar

Det lyder som trompetkrone, Catalpa bignonioides eller en anden Catalpa art. De lange »bønner« er bælge.

Se artikel om Trompetkrone.

I kan se billeder af Catalpa arter på Goggle.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvilket træ har store hjerteformede blade og lange bælge?