Kan I anbefale en god bog om at samle frø?

Jeg samler selv mange frø, og nu vil jeg gerne købe en bog om det at samle sine egne frø til dyrkning. Kan I anbefale en god bog om emnet?

Med venlig hilsen
Britta Thomsen, februar 2003

Svar

Det kommer nok lidt an på, hvilke frø man interesserer sig for. Der er jo Ulla Hasselmarks Frøbogen. Men den handler så vidt jeg husker mere om at så frø end at samle dem, især når det gælder at gå i dybden med grønsagsfrø. Det lille hæfte Frøavl til husbehov udgivet af Praktisk Økologi giver de mest nødvendige oplysninger om hjemmeavl af grønsagsfrø. Men de bedste og mest fuldstændige oplysninger findes nok i udenlandske bøger som f.eks. The Seed Savers’ Handbook af J. Cherfas og M. og J. Fanton. Hvis man kan læse engelsk kan denne lånes fra Landbohøjskolens bibliotek. Den kan også bestilles hos Eco-logic Books, eller 19 Maple Grove, Bath, BA2 3AF.

Med venlig hilsen
Lila Towle
Formand for Frøsamlerne, Frøsamlerne

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Kan I anbefale en god bog om at samle frø?