Er den grønne jord i mine potter farlig?

Jeg har for nogle uger siden sået en masse forskellige frø. De spirer rigtig fint men i næsten dem alle er jorden blevet grøn (i en af dem er der også noget der ligner hvid mug). Hvad kan det mon være og er det skadeligt – både at opholde sig i nærheden (de står i mit soveværelse) og at spise?

Med venlig hilsen
Line, april 2016

Svar

Du har nok været lidt vel gavmild med vandet, men der er absolut intet farligt i det.

Med venlig hilsen
Troels V. Østergaard
Geolog og forfatter, Godsets Vin

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Er den grønne jord i mine potter farlig?