Hvordan gøder man bedst i drivhuset?

Jeg har lavet en jordblanding af kompost fra det lokale forbrændingsanlæg og lidt komposteret køkkenaffald, mellemfin gødet (pinstrup)–spagnum og lidt komposteret komøg, som er købt i det lokale plantecenter. Denne blanding har jeg anlagt i drivhuset, og mit spørgsmål er, om dette en god blanding, eller om der skal tilføres andet?

Har I en god gødningsplan til drivhuset?

Med venlig hilsen
Peter Andersen, maj 2002

Svar

I mine ører lyder det mere som en gødningsblanding end en jordblanding, og jeg ville være bekymret for, at den er for kraftig, og at der derfor kommer problemer med lus og andet.

Min erfaring er, at man kan dyrke i almindelig muldjord i drivhuset, og at man kan gøre det i mange år uden at skifte jorden og uden at få problemer af den grund.

Som gødning har jeg brugt kompost, evt. suppleret med et jorddække af brændenælder, eller jeg har vandet med nældevand.

Med venlig hilsen
Troels V. Østergaard
Geolog og forfatter, Godsets Vin

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Solsikken

Alt til den økologiske have

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvordan gøder man bedst i drivhuset?