Skal jeg klippe de høje kartoffeltoppe ned?

Jeg har for 6 uger siden sat kartofler i dybe plastikkasser i mit drivhus. Toppene er ca. 1 meter høje nu. Hjælp – hvad gør jeg? De har ikke blomstret endnu. Klipper jeg dem ned, eller lader jeg dem være?

Jeg bor i Whitstable, Kent, England.

Med venlig hilsen
Marianne Lamont, maj 2007

Svar

Kartofler i drivhus bliver let høje og uregerlige, men du skal lade dem vokse videre i fred. I dit engelske klima burde du uden problemer kunne flytte kasserne ud på friland og lade dem vokse færdige her.

Du skal lige være opmærksom på, at der er kartoffelsorter, som ikke blomstrer. Hvis du ikke ved, at det er en sort, der blomstrer, så skal du mærke efter, hvornår der er kartofler under.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Skal jeg klippe de høje kartoffeltoppe ned?