Kan brændenælder bruges som foder til dyr?

Hvordan er det med høns og brændenælder – gør brændenælden godt her? Er der nogen erfaringer at trække på?

Med venlig hilsen
Michael Jensen, februar 2003

Svar

Hvis du søger på Google på brændenælder og foder, så kan du se, at der faktisk er brændenælder i en del foder til både gnavere og hunde.

I bogen »Havehøns« af Jørgen Liljensøe anbefales finthakkede nælder i foråret til kyllinger, og brændenælder i øvrigt. Der står at de med frø er særdeles næringsrige.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Kan brændenælder bruges som foder til dyr?