Kan man formere vildvin?

Kan man formere en vildvin, og hvordan gør man i givet fald?

Med venlig hilsen
Jytte Hansen, september 2008

Svar

Det er muligt at formere vildvin på flere måder. Vil du lave mange planter er stiklingeformering en effektiv måde. Skal du kun bruge få planter, er aflægning en mulighed. Det er også muligt at så vildvin, men det er ikke altid en sikker metode i Danmark.

Du kan læse mere om formeringsmetoderne i artiklen Vildvin, hvor der sidst i artiklen er et afsnit om formering.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Kan man formere vildvin?