Hvorfor er de selvsåede dronningebuske fortsat uden blomster?

Jeg har nogle selvsåede buske af dronningebusk, og de ser fine ud, men der kommer ingen blomster. Hvad kan jeg gøre for at få dem til at blomstre?. En af buskene er nu 1m i højden og 1 m i bredden, men ingen blomster.

Med venlig hilsen
Marianne Kau, juni 2012

Svar

Denne plante blomstrer først på 4. eller 5. års skud. Derfor er det kun at have tålmodighed. Forvent i øvrigt ikke samme rigelige blomstring som den, man ser på de stiklingeformerede planter fra planteskolerne. De frøformerede planter rummer alle artens variationsmuligheder, herunder også variation i blomstringstæthed, og det gælder selvfølgelig til både plussiden og minussiden.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Hvorfor er de selvsåede dronningebuske fortsat uden blomster?