Hvorfor blomstrer min hortensia ikke?

Jeg vil gerne vide, hvorfor min hortensia ikke blomstrer. Der var flotte blomster på, da jeg købte den i foråret. Siden er den vokset flot og er meget kraftig og tæt, men blomsterne kommer ikke igen. Hvad har jeg gjort forkert?

Med venlig hilsen
Dorit Breuning, september 2010

Svar

Hortensia har kun en blomstring om året, og planten har været drevet frem i blomstring i foråret. Den blomstrer normalt først fra midt på sommeren. Du må tålmodigt vente til næste års blomsterflor. Anlægget til blomsterknopperne er dannet, så du skal endelig ikke beskære planten.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvorfor blomstrer min hortensia ikke?