Kan man stiklingeformere klatrehortensia?

Kan man selv lave stiklinger af klatrehortensia? Og hvordan gør man det.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Schmidt, april 2014

Svar

Ja, det kan forholdsvis let lade sig gøre at lave nye planter af klatrehortensia ud fra stiklinger.

Dels kan man klippe ældre (men ikke alt for gamle) skud af i november, opbevare dem til foråret for så at stikke dem i ca. 20 cm længde i en løs og fugtig jord.

Og dels kan man skære urteagtige stiklinger i juni–juli. Dem stikker man i ca. 5 cm længde under hvid plastic i en ukrudtsfri, varm jord, der er dækket af et sandlag på 1–2 cm tykkelse.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Kan man stiklingeformere klatrehortensia?