Hvor hurtigt får lavendelstiklinger rødder?

Jeg er en ældre dame, som først nu i min sene alder er begyndt på at formere planter, dels af hensyn til økonomien, dels fordi jeg synes det er sjovt, når det lykkes. Mit spørgsmål, når jeg har fulgt jeres anviste fremgangsmåde på lavendelstiklinger er

  • Hvor længe varer det, inden stilingerne har rødder?
  • Hvad og hvornår foretager jeg næste skridt?

Med venlig hilsen
Annie Christensen, august 2014

Svar

Det er meget almindeligt, at lavendelstiklingerne har begyndende roddannelse allerede efter 3 uger.

De fleste hobbygartnere lader dog stiklingerne stå til engang hen i oktober. På det tidspunkt er de klar til at blive plantet ud på det blivende voksested.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Hvor hurtigt får lavendelstiklinger rødder?