Kan jeg forny gamle træede lavendler?

Hvordan kan jeg forny mine gamle træede lavendler?

Med venlig hilsen
Solveig Wainø, april 2010

Svar

Lavendler kan man skære tilbage, men ikke længere ned end der er nye synlige skud, som kan vokse op. Er dine lavendler helt træede langt op og kun med skud i toppen, kan du ikke forynge dem væsentlig længere. Du må i stedet for lave nye planter ved hjælp af stiklinger. Du kan se fremgangsmåden i artiklen Stiklingeformering af lavendler. Eller købe nye.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Kan jeg forny gamle træede lavendler?