Plantetidspunkt for morbær?

Jeg har, efter en tur rundt i den store have ved slottet i Liselund, hvor jeg smagte morbær fra et af deres træer, overvejet at plante et træ i haven, men hvornår er det bedste plantetidspunkt?

Med venlig hilsen
Finn Colmorn, august 2013

Svar

Plantning af morbær, der normalt fås i potter, er nu – og en måned frem. Der fås både hvid morbær, Morus alba, og sort morbær, Morus nigra, men det er oftest den sorte morbær, man planter, da den har den bedste smag.

Med venlig hilsen
Boi Jensen
Podemester, De gamle sorter

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Plantetidspunkt for morbær?